dinsdag 4 november 2014

Delicious healthy food #1 Banenpannenkoeken

Sinds ik begonnen ben met intensief sporten heb ik mijn levensstijl ook aangepast. Ik heb afgelopen vrijdag avond mijn laatste sigaret gerookt! klein applausje voor moi :) Het zijn nog maar een aantal dagen maar ik ga het proberen door te zetten. Ook eet ik de laatste tijd minder vaak brood. Eigenlijk alleen nog maar in het weekend. Een omelet zonder boterham is gewoon veel minder lekker, toch?
Omdat ik nu meer rekening houd met mijn voeding ben ik van plan mijn lekkerste en gezonde recepten met jullie te delen! Want wie houdt nou niet van lekker eten en als je weet dat dit goed is voor je lichaam smaakt het toch veel lekkerder, don't you agree?!



Banenpannenkoeken
Deze heerlijke pannenkoeken zijn ontzettend makkelijk te maken. Lekker als ontbijt of voor de lunch. De pannenkoeken zullen een beetje smaken naar gebakken banaan. 
Dit is een recept voor drie pannenkoeken. 

Wat heb je nodig?
- twee rijpe bananen
- 2 eieren
- kaneelpoeder
- olie of bakboter
- kom
- vork
- mixer

Wat moet je doen?
Prak de bananen in een kom met een vork. Breek de eieren in de kom en klop het tot een beslag. Doe er een beetje kaneelpoeder bij en klaar is kees het beslag.

Zet een koekenpan op het vuur en verwarm de olie (om het gezond te houden) of de bakboter. Zorg ervoor dat de pan héél erg goed verwarmd is voordat je het beslag in de pan gooit. Zo kan je de pannenkoek in zijn geheel omdraaien en krijg je hele mooie bananenpannenkoeken.


Probeer het uit en laat me weten wat je er van vindt! Mij bevallen ze erg goed en ik ben van plan ze nog vaker te bakken! Volg me via Bloglovin, Google, Instagram of Facebook voor updates over nieuwe gerechten!



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je een berichtje achter? Ik vind het leuk om jullie meningen te horen :)
Liefs Miranda